top of page
Search

האתגרים של מעצבות הפנים בישראל ביצירת ה"וואו" של עיצוב הבית

אתם בטח רוצים שהבית שלכם יהיה וואו! לכן, בלייב האחרון בעמוד הפייסבוק @חן תעוז - מוצרי עיצוב ייחודיים, החלטתי לשתף אתכם בשיחות מעניינות שהיו לי עם מעצבות הפנים לאחרונה. בלייב אני מספרת מה ענו לי מעצבות הפנים בישראל ששאלתי אותן מה האתגרים ביצירת הוואו בעיצוב הבית ואני מסבירה מהם הפתרונות והדרכים היצירתיות ליצירת אותו בית חלומי, נעים, יפה, נוח, שפשוט כיף להיות בו - כן, כזה, וואו!


אז מה אמרו לי מעצבות הפנים כששאלתי אותן על האתגרים ביצירת הוואו בעיצוב הבית?


הדבר הראשון שחזר על עצמו בתשובות של כולן (שאלתי בערך 15 מעצבות), הוא: טרנדים / קיבעון / שמרנות מצד הלקוח. מה הכוונה? ברגע שנתפסים לאיזשהי אופנה או טרנד, לפעמים קורה שפועלים בצורה אוטומטית ואפילו לא עוצרים לחשוב מה מתאים לנו? מי אנחנו? הרבה מהלקוחות הם עוקבי עיצוב וראו למשל עיצוב מדליק בפינטרסט או באינסטגרם והחליטו שהם "רוצים כזה!" אבל צריך לחשוב על כמה דברים לפני שממהרים לעשות עיצוב שלא בהכרח מתאים לכם. לאחרונה שמעתי הרצאה של ברברה ברזין, מעצבת פנים, שסיפרה על ספר שהוציאו אותו לאור לפני 70 שנה - "איך תגדלי את הילד שלך כדי שיצא מוצלח?" שיהיה רופא / עו"ד / רו"ח / מה שטרנדי. מה שהיה כתוב בספר זה אל תחבקי בכלל את הילד שלך. זה מה שהיה כתוב והספר היה נפוץ באותה תקופה אז כולם עשו את זה! רוב האנשים שישמעו זאת יזדעזעו , אבל זה מה שקרה, כי כולם פעלו באופן אוטומטי ולא ביקורתי ופשוט עשו מה שהיה כתוב בספר... ולזה אני מתכוונת כשאני אומרת לעצור ולחשוב מה מתאים לכם, מה מתאים לבית שלכם, לצרכים שלכם, איפה אתם נמצאים הכי הרבה זמן מבין חללי הבית, מה אתם עושים שם, באיזה אזור אתם גרים ומה האקלים ועוד ועוד... העתק-הדבק זה פשוט לא טוב, אז תחשבו על זה.


הדבר השני שחזר כמה וכמה פעמים בתשובותיהן, הוא...תקציב, תקציב, תקציב. לכולנו יש תקציב מסוים, כל אחד מחלק את התקציב שלו איך שהוא רוצה וחושב לנכון וזה בסדר גמור, תקציב של בן אדם אחד הוא לא התקציב של בן אדם אחר, כל אחד ומה שטוב לו ומה שמתאים לו, וזה מעולה שזה ככה. אז איך אפשר לקחת את האתגר הזה ולתת לו פיתרון, להשתמש בו בצורה הפוכה -אולי אפילו כיתרון. אני אתן דוגמא מהפרויקטים שלי: מה שאני עושה בהתחלת כל פרויקט, בשלב הראשון שבו אני מאפיינת ומגדירה את הכל לקראת העיצוב, אחד ההגדרות הם התקציב. את הגדרת התקציב אפשר לקחת ובמקום להתייחס אליו כבעיה ו"להתמודד עם המגבלה", להתייחס אליו כחלק מהגדרה נתונה ולחשוב איך אפשר להשתמש בו בצורה הכי חכמה. אני מאוד אוהבת להשתמש בחומרים פשוטים שבכמה מניפולציות אפשר להוציא מהם מוצר שהוא מדהים. אתם לא מתארים לעצמכם כמה זה פשוט. הרבה פעמים ממהרים לגשת לחנות לחפש ממה שקיים, ובגלל שאין כבר כוח להמשיך לחפש מתפשרים או מתבאסים, ומתעייפים... ובמקום זה אפשר לקחת את התקציב ולבנות מלכתחילה את המוצר שמדוייק לכם ושייתן לכם בדיוק את הפיתרון שאתם צריכים, ולהתייחס לתקציב לא כבעיה אלא כחלק מהפרמטרים שמגדירים את עיצוב המוצר, ובמסגרת זו לעצב לכם מוצר ייחודי בהתאמה אישית שיעשה את הוואו בחלל.


דבר נוסף שהמעצבות חזרו ואמרו בתשובותיהן הוא הנושא של מקוריות. "איך לא לחזור על עצמי או לא לחזור על משהו שראיתי" כלומר שהעיצוב בביתכם לא יראה כמו הבית של השכן / החבר / כל השכונה. יש כל כך הרבה אופציות לשילובים ולתכנונים וכל כך הרבה מקום ליצירתיות ולבניית מוצרים בעלי אופי אישי וייחודי שיבטא בדיוק אתכם. כל מה שצריך זה להתנתק לרגע מ"ראיתי את זה אצל חבר /ה שלי ואני רוצה כזה!" ולחשוב מה מתאים לכם, מה מתאים לסביבה ולבית בו אתם גרים, איך המוצר ישתלב עם המוצרים הנוספים, עם הארכיטקטורה של החלל המסויים שאליו הוא יכנס. ברגע שלוקחים את כל אלה בחשבון אפשר להיות הרבה יותר מקוריים, ייחודיים ולשלב פריטים שמתאימים לכם אישית.


אם אתם רוצים להתייעץ איתי ולחשוב ביחד לגבי מוצר מסויים או כמה מוצרים שאתם חושבים להכניס הביתה, ורוצים לבדוק אם ניתן בתקציב שלכם לבנות עיצוב הרבה יותר מיוחד ומעניין שיתאים בדיוק לאופי שלכם ויבטא את האהבות שלכם בתחום


העיצוב, כך שתמיד תתחברו לבית ותרגישו את הוואו... מוזמנים לשלוח לי עכשיו הודעת וואטספ ואחזור אליכם בהקדם. כדי לקבל יעוץ מיידי לגבי הבית שלכם, לחצו על הלינק >>> https://api.whatsapp.com/send?phone=9720526405248&text=%D7%94%D7%99%D7%99-%D7%99%D7%A9-%D7%9C%D7%99-%D7%A9%D7%90%D7%9C%D7%94&fbclid=IwAR252dtUt_A8pI5lmqhNAf1x994jeOSRA6nIv7iN-35KPwsiq4lF874LfGg


בתמונה: גופי תאורה בעיצוב שלי ליצירת אווירה חמימה ואינטימית ועיצוב הקיר בצורה ייחודית.











0 comments
bottom of page